Częste pytania / FAQ


PYTANIA DOTYCZĄCE DOSTAWY I PŁATNOŚCI
Czy klient zostanie poinformowany o wysyłce?
Tak, nasz klient otrzymuje mailowe potwierdzeniem wysyłki wraz z numerem listu przewozowego.
Czy wysyłka jest darmowa lub wliczona w koszt produktu?
Przesyłka jest dodatkowo płatna. Szczegóły znajdziecie Państwo na dole naszej strony, w dziale DOSTAWA I PŁATNOŚĆ.
Czy jest możliwa wysyłka za granice kraju?
Tak, realizujemy również wysyłkę na terenie UNII EUROPEJSKIEJ. Taka usługa jest dodatkowo płatna.
Czy jest możliwa płatność kartą w sklepie?
Tak, jest możliwość płatności kartą w naszym sklepie.
PYTANIA DOTYCZĄCE PRODUKTÓW
Czy są pióra skierowane dla osób leworęcznych?
Firmy Parker, Waterman, Cross, Sheaffer, Zenith i Graf von Faber-Castell nie posiadają modeli piór wiecznych skierowanych wyłącznie dla osób leworęcznych. Wyjątkiem jest marka Pelikan, która ma w ofercie kilkanaście produktów, które są skierowane dla osób leworęcznych.
Czy sklep oferuje produkty przeznaczone dla dzieci w wieku szkolnym?
Dzieciom w wieku szkolnym najczęściej proponujemy najprostsze i najlżejsze modele piór wiecznych tj. podstawowe modele z linii Parker i Sheaffer, niektóre modele z marek Pelikan i Zenith.
Na jaki okres udzielana jest gwarancja na produkty i co obejmuje?
Wszystkie marki udzielają standardowo gwarancji na okres 24 miesięcy.
Co oznacza literka F przy opisie stalówki?
Jest to szerokość linii pisania. Szerokość w rozmiarze „F” jest określona jako linia cienko pisząca. Jest to standardowa szerokość stalówki w piórach wiecznych.
Co oznaczają literki F i M przy wkładach do długopisów?
Literki „F” i „M” są to oznaczenia szerokości linii pisania wkładów do długopisów. Linia pisania w rozmiarze „F” jest określona jako cienko pisząca i ma rozmiar ok. 0,8 mm. Natomiast linia pisania w rozmiarze „M” jest określona jako grubiej pisząca i ma rozmiar ok. 1,0 mm.
Co oznaczają literki F i M przy wkładach do piór kulkowych?
Literki „F” i „M” są to oznaczenia szerokości linii pisania wkładów do piór kulkowych. Linia pisania w rozmiarze „F” jest określona jako cienko pisząca i ma rozmiar 0,5 mm. Natomiast linia pisania w rozmiarze „M” jest określona jako grubiej pisząca i ma rozmiar 0,7 mm.
Jakie typy stalówek do piór wiecznych oraz szerokości linii pisma są obecnie dostępne?
Standardowo w sprzedaży wszystkie pióra naszych marek posiadają stalówki w rozmiarze „F”. Inne rozmiary stalówek, jakie pasują do piór wiecznych mają rozmiar EF (bardzo cienko pisząca), M (średnio grubo pisząca), B (grubo pisząca). W przypadku zainteresowania innym rozmiarem stalówki, prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy ze sklepem. Inne rozmiary stalówek niż F można zamówić, a czas wymiany wynosi minimalnie jeden miesiąc.
Czym się różni pióro kulkowe od pióra wiecznego?
Różnice pomiędzy piórem kulkowym a wiecznym są duże. Jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny, przy zamkniętych piórach, produkty nie różnią się niczym (oba posiadają skuwkę). Główna różnica leży w części przedniej po zdjęciu skuwki. Pióra wieczne posiadają stalówkę w kształcie grotu strzały, w której znajduje się rowek, przez który przepływa atrament z tłoczka lub naboju umieszczonego w środku pióra. Pióra kulkowe posiadają wkład i końcówkę zbliżoną wyglądem do końcówki długopisu. Pasują do nich wymienne wkłady zakończone malutką kuleczką (wkłady do piór kulkowych są nieco dłuższe od długopisowych). Pióro kulkowe to kompromis pomiędzy piórem wiecznym a długopisem, jest zatem bezpieczniejsze niż pióro wieczne jeżeli chodzi o rozmazywanie tekstu przez osoby nieobyte z pisaniem piórem wiecznym.
Czym różnią się pióra wieczne z wyższej półki cenowej od tych nieco tańszych?
Głównymi różnicami są: materiał i precyzja wykonania korpusu i skuwki. Inną ważną kwestią jest materiał wykonania stalówki oraz wykończeń (złoto, platyna itp.)
Z jakiego materiału są wykonane pudełka do produktów (do pojedynczych i do zestawów prezentowych)?
Pudełka firmowe naszych producentów wykonane są z twardej/litej tektury. Niektóre produkty z wyższej półki posiadają wzmocnione pudełka wytrzymałością przypominające drewno.
Czy w cenę produktu wliczona jest cena za pudełko?
Tak, w cenę produktu jest wliczona cena za pudełko, które jest standardowo dołączane przez producenta oryginalnie.
Czy każdy produkt piśmienniczy zapakowany jest w pudełko firmowe?
Tak, każdy produkt jest zapakowany w firmowe pudełko.
Czy oprócz pudełek standardowo dołączanych do produktów, dostępne są również inne do wyboru?
Tak, mamy w ofercie limitowane pudełka prezentowe (9 wzorów) oraz kolorowe obwoluty na każdą okazje (dostosowane do produktów wszystkich marek)
Czym należy sugerować się przy wyborze pióra wiecznego?
Należy zadać sobie kilka pytań: Czy chcemy zakupić klasyczne, nowoczesne czy ekstrawaganckie pióro? Jak często będziemy używać pióra (np. tylko do podpisów czy codziennego pisania)? Z jakiego materiału powinno być wykonane pióro? Czy ma być nieduże czy okazałe? Jaki mamy przeznaczony budżet na zakup?
Czy jest możliwość zamówienia pióra wiecznego z inną stalówką niż standard czyli rozmiar F?
Inne rozmiary stalówek są pod zamówienie specjalne a czas wymiany wynosi minimalnie jeden miesiąc.
Z jakiego materiału są wykonane stalówki? Czy materiał ma wpływ na jakość pisania piórem wiecznym?
Materiał, z którego wykonane są stalówki zależy od linii produktu. Stalówki tańszych modeli wykonane są ze stali nierdzewnej. Natomiast produkty z górnej półki to stal nierdzewna wysokiej jakości platerowana metalem szlachetnym lub stalówki wykonane ze złota, często platerowane rodem lub palladem. Opinie naszych klientów wskazują, że stalówkami wykonanymi ze złota pisze się bardziej miękko.
W jaki sposób dobrać odpowiednią część przednią do pióra w przypadku jej uszkodzenia? Gdzie szukać informacji o modelu posiadanego pióra?
Każdy model pióra posiada inną część przednią ze stalówką. Jeżeli nie znają Państwo nazwy posiadanego modelu pióra, prosimy o przesłanie do nas e-mailowo zdjęcia lub zapraszamy do naszego sklepu z piórem a postaramy się je zidentyfikować.
Czy wszystkie produkty, które są dostępne na stronie internetowej Piorowieczne.pl są dostępne również w sklepie stacjonarnym od ręki?
W naszym salonie posiadamy znaczną większość produktów dostępnych z całej oferty marek. Niemniej jednak przed zakupem w sklepie stacjonarnym zachęcamy do kontaktu w celu potwierdzenia dostępności określonego produktu.
W których modelach piór wiecznych można korzystać z tłoczka?
Korzystanie z tłoczka jest możliwe we wszystkich modelach piór wiecznych Parker, Waterman, Sheaffer czy Cross. Jest to możliwe również w większości produktów Pelikan lub Graf von Faber-Castell. Tłoczek można używać wymiennie z nabojami. Tłoczek dołączony jest bez dodatkowych kosztów do niektórych, droższych modeli piór Parker lub Waterman.
Czy atrament w kolorze niebieskim różni się od koloru niebieskiego zmywalnego?
Nie ma różnicy w kolorze obu atramentów.
Czym należy zmywać atrament zmywalny?
Do wymazywania atramentu używa się wymazywaczy-korektorów do piór, dostępnych w sklepach papierniczych.
W jaki sposób należy konserwować pióra wieczne?
Najlepszy sposobem na dokładne wyczyszczenie stalówki jest umieszczenie uprzednio wykręconej całej sekcji przedniej w szklance z wodą i pozostawienie na kilka godzin aż do całkowitego rozpuszczenia atramentu w kanalikach stalówki. Inną metodą jest użycie tłoczka. Umieszczamy go w sekcji przedniej, zanurzamy stalówkę w wodzie i używając tłoczka nabieramy wody (tak samo jak nabiera się atrament). Następnie usuwamy wodę za pomocą tłoczka a czynność powtarzamy co najmniej kilkukrotnie. Po wyczyszczeniu, stalówkę pozostawiamy na około godzinę aż do całkowitego wyschnięcia.
Czy podczas pisania piórem wiecznym o określonym kolorze naboju, jest możliwość zmiany na inny kolor?
Jest taka możliwość, natomiast należy pamiętać, aby przed wymianą przepłukać wodą całą część przednią w wodzie. Jest to ważna kwestia, żeby nie doszło do zmieszania kolorów podczas pisania.
Czy podczas pisania piórem wiecznym z użyciem tłoczka, jest możliwość zmiany kolorów atramentu?
Analogicznie jak przy wymianie naboju przed zmianą koloru należy dokładnie przepłukać tłoczek oraz część przednią letnią wodą.
Czym różnią się wkłady do długopisów Parker Quinkflow od żelowych?
Różnica pomiędzy wkładami zwykłymi a żelowymi leży w konsystencji samego wkładu. Żelowy bardziej przypomina cienkopis.
Czy na samym produkcie znajdziemy informację dotyczącą modelu?
Taką informację znajdziemy najczęściej na białej obwolucie nałożonej na pudełko od produktu.
Czy występują modele piór wiecznych, które mają zakręcaną skuwkę? Jeżeli tak, to jakie?
W ofercie naszych producentów występuje kilka modeli piór wiecznych z zakręcaną skuwką.
PYTANIA DOTYCZĄCE USŁUGI GRAWEROWANIA PRODUKTÓW
Czy usługa grawerowania produktów jest darmowa?
Grawerunek jest dodatkowo płatny. Koszt jednostkowy wykonania usługi grawerowania na produkcie wynosi 39 zł, natomiast koszt tabliczki z grawerem wynosi 59 zł.
Jak długo trwa usługa grawerowania w sklepie stacjonarnym?
Grawerujemy na miejscu od ręki w naszym salonie sprzedaży. Grawerowanie jednego produktu trwa około 10 minut.
Jak długo trwa realizacja zamówienia z usługą grawerowania produktów?
W przypadku zakupu produktu z odbiorem osobistym, grawerujemy na miejscu w naszym salonie. Natomiast w przypadku zamówienia produktu na wysyłkę, grawerujemy po zaksięgowaniu środków na naszym koncie. Wtedy czas realizacji wynosi 1-2 dni robocze plus czas dostawy.
W którym miejscu na produkcie znajduje się grawerunek i ile można użyć znaków?
Na produktach, na których możliwe jest wykonanie grawerunku znakujemy następujące miejsca do wyboru: korpus, skuwka i korona. Proponujemy grawerunek w maksymalnie dwóch linijkach na produkcie oraz zgodnie z zasadą: im mniej, tym ładniej i przejrzyściej.
W którym miejscu przymocowana jest tabliczka z dedykacją, w przypadku zestawu prezentowego lub pojedynczego produktu?
Tabliczka z dedykacją mocowana jest w środku wieczka pudełka jeżeli w pudełku występuje wieczko lub przyklejana na ściankę pudełka jeżeli w pudełku nie ma wieczka.
Co to jest tabliczka? Z jakiego materiału jest wykonana?
Tabliczka jest to samoprzylepny laminat grawerski, który wykonany jest z tworzywa. Tabliczki występują w kolorze złotym i srebrnym - do wyboru przy składaniu zamówienia.
Jaką metodą wykonywany jest grawerunek?
Grawerunek wykonujemy metodą laserową.
Czy grawerować możemy wszystkie produkty?
Niestety nie jest to możliwe. Grawerować możemy wszystkie modele, którą mają podstawę do wykonania usługi czyli są wykonane ze stali lub mosiądzu i pokryte różnego koloru gładkim lakierem (bez tekstur na powierzchni) lub są całkowicie stalowe. Przy każdym produkcie nadającym się do grawerowania znajdziecie Państwo odpowiednią ikonkę oraz możliwość dodania graweru.
Czy klient ma możliwość poza tekstem wygrawerować logo lub grafikę na produkcie czy tabliczce?
Tak, jest możliwość wygrawerowania dodatkowo logo lub grafiki na produkcie/ tabliczce.
W jaki sposób klient może przesłać tekst i logo do wykonania grawerunku na danym produkcie czy na tabliczce?
Jeżeli grawerujemy jedynie tekst, najprostszą i najszybszą formą realizacji takiego zamówienia jest wykonanie wizualizacji na naszej stronie Piorowieczne.pl (opcja dostępna przy konkretnym produkcie). Zamówienie na produkt z grawerem możecie Państwo złożyć również mailowo. Prosimy w takiej sytuacji o podanie: tekstu do grawerowania, czcionki (ewentualnie wielkości) oraz rozmieszczenia tekstu ( jego wyrównanie). Jeżeli chcieliby Państwo wygrawerować logo lub wybraną grafikę, prosimy o przysłanie pliku graficznego w e-mailu. Plik musi być wykonany w grafice wektorowej lub w wysokiej rozdzielczości czarno-białym formacie JPG.
Czy jest możliwość złożenia zamówienia na produkt z usługą grawerowania na wysyłkę z płatnością za pobraniem?
Niestety, nie ma takiej możliwości. W przypadku produktu grawerowanego, jest on nieodwracalnie personalizowany, dlatego nie ma możliwości wysyłki za pobraniem.Jedyną możliwością jest przedpłata.
Czy jest możliwość złożenia zamówienia telefonicznie na produkt z usługą grawerowania?
Niestety, nie ma takiej możliwości. W przypadku produktu grawerowanego, zawsze wysyłamy wizualizację do akceptacji na Państwa adres mailowy.
Czy koszt usługi grawerunku jest uzależniony od ilości znaków?
Kwota za usługę jest stała i nie zależy od ilości znaków. Cena graweru dotyczy jednego miejsca (np. skuwa lub korpus) na jednym produkcie.
PYTANIA OGÓLNE
Czy sklep stacjonarny znajduje się tylko w Warszawie?
Nasz sklep stacjonarny znajduje się tylko w Warszawie. Inne miasta obsługujemy z pomocą kurierów, paczkomatów oraz Poczty Polskiej.
Gdzie znajduje się sklep stacjonarny? Jak do Was dojechać?
Nasz sklep stacjonarny znajduje się w Warszawie (Dolny Mokotów) przy ulicy Kierbedzia 4, w żółtym budynku Agpol. Dojechać do nas można zarówno samochodem (zapraszamy do zakładki kontakt – lokalizacja naszego sklepu na mapce), jak i komunikacją miejską (najbliżej autobusy: 107 i 119).
Czy mamy aktywny kupon Groupon? Czy można skorzystać z kodu na naszej stronie internetowej?
Informację dotyczącą oferty naszych produktów przez portal Groupon prosimy o skonsultowanie ze sklepem telefonicznie lub e-mailowo. Oferty zamieszczamy cyklicznie.
Jak długo trwa realizacja zamówienia w naszym sklepie?
Termin realizacji zamówień jest uzależniony od kilku czynników: formy płatności, sposobu dostawy, dostępności produktów lub czy produkt jest grawerowany czy nie. Przykładowo, jeżeli produkt jest dostępny w naszym salonie i nie jest grawerowany, wysyłkę takiego zamówienia realizujemy w ciągu 24h (przy formie płatności za pobraniem lub online, bądź od zaksięgowania środków na naszym koncie w ciągu 24h).
Czy można uzyskać rabat na produkty?
Rabaty są ustalane indywidualnie. Są uzależnione od modeli produktów i zamawianej ilości.
Czy do zrobienia zakupów w Piorowieczne.pl niezbędne jest założenie konta?
Nie, na naszej stronie internetowej nie wymagamy założenia konta. Niezbędne jest jedynie prawidłowe wypełnienie formularza wysyłkowego.
Czy jest możliwość złożenia zamówienia telefonicznie?
Tak, jest możliwość złożenia zamówienia telefonicznie, pod warunkiem, że produkt nie jest grawerowany a zamówienie jest realizowane z następującą formą płatności: za pobraniem. W innych przypadkach wymagamy zakupów przez naszą stronę www.piorowieczne.pl lub poprzez kontakt e-mailem.
W jakiej formie jest możliwe złożenie zamówienia?
Zamówienie możemy złożyć na trzy sposoby: telefonicznie, poprzez naszą stronę internetową lub e-mailowo.
Czy jest możliwość wystawienia faktury VAT?
Tak, Piorowieczne.pl wystawia faktury VAT zarówno w sklepie stacjonarnym jak i internetowym. W przypadku chęci otrzymania faktury VAT, prosimy o wypełnienie odpowiednich danych w koszyku lub podanie ich obsłudze sklepu stacjonarnego.
Czy jest możliwość otrzymania faktury VAT na podstawie paragonu?
Tak, jest możliwość otrzymania faktury VAT na podstawie paragonu. Do wystawienia dokumentu niezbędny jest JEDYNIE oryginał paragonu z numerem NIP.
W przypadku chęci otrzymania faktury za złożone zamówienie, w jakiej formie będzie ona wysłana?
Standardowo oryginał faktury w formie papierowej wysyłamy razem z zamówieniem w przesyłce. Na prośbę klienta możemy przesłać dokument drogą e-mailową lub listem poleconym.
Czy jest możliwość dostosowania terminu realizacji do złożonego zamówienia?
Tak, jest możliwość dostosowania terminu realizacji do potrzeb klienta. W takich sytuacjach prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.
Czy nasz sklep stacjonarny jest otwarty również w sobotę?
Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 9-18. Dłużej pracujemy w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Natomiast zamówienia internetowe przyjmujemy całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Czy jest możliwy zakup lub odbiór zamówienia w innych godzinach niż 9-18?
Zakupy w sklepie stacjonarnym w innych godzinach nie są możliwe. Na wyjątkową prośbę klienta, zamówienie, które jest już opłacone możemy pozostawić do odbioru w ochronie budynku.
Co w przypadku kiedy nie otrzymałem potwierdzenia zamówienia?
W przypadku nie otrzymania e-mailowo potwierdzenia zamówienia, prosimy o sprawdzenie swojej poczty w folderze spam. W innym wypadku, prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy ze sklepem w celu sprawdzenie poprawności wpisanego w formularz adresu e-mailowego.
Czy jest możliwość zrezygnowania z zamówienia po jego złożeniu?
Jeśli towar nie został jeszcze wysłany, zamówienie można anulować. W takiej sytuacji prosimy o kontakt e-mailowy lub telefoniczny ze sklepem. W przypadku już opłaconego zamówienia należność zostanie Państwu zwrócona na konto. Natomiast jeśli towar został już wysłany konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Czy jest możliwość dokonania zmian w zamówieniu, które zostało już złożone? W jaki sposób można tego dokonać?
Jest możliwość dokonania zmian w zamówieniu do momentu wysyłki zamówienia. Zmian możecie Państwo dokonać przesyłając do nas e-mail lub kontaktując się z nami telefonicznie.

Masz wątpliwości?


x
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuję
Poradnik produktowy
znajdź szybko coś dla siebie

Poradnik produktowy

Przeznaczenie
Cena
od
do
Typ produktu
Wykończenie
Rodzaj lakieru
Kolor korpusu